«

»

Πως γράφουμε μαθηματικά σύμβολα στο site

Αν θελήσετε κάποια στιγμή να εκφράσετε μια απορία στο site ή αν θέλετε να συμμετάσχετε στο πρωτάθλημα θα χρειαστεί να γράψετε κάποιες μαθηματικές εκφράσεις που θα περιέχουν μαθηματικά σύμβολα όπως για παράδειγμα οι δυνάμεις ή τα κλάσματα. Για να εμφανίζονται σωστά στη σελίδα θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποιους κώδικες ώστε να αναπαραγάγονται όπως πρέπει.

Να δούμε εν συντομία πως μπορεί να γίνει αυτό:
Κατ’ αρχάς κάθε μαθηματική έκφραση θα πρέπει να είναι ανάμεσα σε αυτά τα σύμβολα (πατάμε στο πληκτρολόγιο Shift+4)
δηλαδή κάπως έτσι
Για τα μαθηματικά του γυμνασίου δεν θα χρειαστούμε πολλά, ας δούμε λοιπόν κάποια παραδείγματα:

  • Για να γράψουμε: 4(2+3)=8+12=20 απλώς το γράφουμε ανάμεσα στα και έχουμε ως αποτέλεσμα αυτό:4(2+3)=8+12=20
  • Για να γράψουμε το σύμβολο του πολλαπλασιασμού χρησιμοποιούμε την εντολή \cdot π.χ. αν γράψουμε 2\cdot3 ανάμεσα στα δύο δολάρια θα έχουμε σαν αποτέλεσμα 2\cdot3
  • Για το σύμβολο της δύναμης χρησιμοποιούμε το καπελάκι ^ δηλαδή αν ανάμεσα στα δολάρια βάλουμε 2^3 θα παρουμε 2^3 προσοχή αν ο εκθέτης έχει παραπάνω απο ένα ψηφίο πρέπει να μπει σε άγκιστρα, δηλαδή το 2^{10} μας δίνει ανάμεσα στα δολάρια 2^{10} ενώ χωρίς τα άγκιστρα μας δίνει 2^10
  • Για να γράψουμε κλάσμα χρησιμοποιούμε την εντολή \frac ως εξής: \frac{αριθμητής}{παρονομαστής} έτσι αν ανάμεσα στα δολάρια βάλουμε αυτό \frac{7}{4} θα πάρουμε \frac{7}{4}

Να δούμε κάτι πιο σύνθετο τώρα, η έφραση 1^{1821}+2\cdot3^2-(2^4-4^2)^{2013} ανάμεσα στα δύο δολάρια δίνει

    \[1^{1821}+2\cdot3^2-(2^4-4^2)^{2013}\]

Εσείς για εξάσκηση μπορείτε να αφήσετε ένα σχόλιο με την λύση της άσκησης αυτής.

 

8 Σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. peri

    θελω τη λυση της εξισωσης\frac{2}{3}\cdot x=\frac{5}{4}

    1. Φωτογραφία του/της

      Στην εξίσωση αυτή πρέπει να διώξεις τους παρονομαστές. Γι’ αυτό υπάρχουν δύο τρόποι, ό ένας είναι να πολλαπλασιάσεις με το ΕΚΠ των παρονομαστών 3 και 4 που είναι το 12 και ο άλλος να κάνεις χιαστί:
      12\cdot\frac{2x}{3}=12\cdot\frac{5}{4}\Leftrightarrow4\cdot2x=3\cdot5 ή 8x=15. Με όποιο τρόπο κι αν το κάνεις καταλήγεις στο ίδιο σημείο. Από εδώ και πέρα πρέπει να απομονώσεις το x. Αυτό το πετυχαίνεις διαιρώντας και τα δύο μέλη με το 8:\frac{8x}{8}=\frac{15}{8}\Leftrightarrow x=\frac{15}{8}

  2. Georgia

    Πολύ ωραίο το σάιτ σας. Για κάποιους ιδιαίτερα οι οποίοι αποφασίσαμε έπειτα από 20 και πλέον χρόνια να σπουδάσουμε ξανά στο ΕΑΠ. Ήθελα να ρωτήσω . Πως γράφω πίνακες, ορίζουσες κλπ σε έγγραφο word? Ευχαριστώ.

    1. Φωτογραφία του/της

      Ρίξε μια ματιά σε αυτό το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=ebIi-b0ziEE

  3. Georgia

    Ευχαριστώ πολύ!

  4. Φωτογραφία του/της Ακτίνα
    Ακτίνα

    1^{1821}

  5. Λίζα

    Καλησπέρα!! Σας ευχαριστώ που με βοηθήσατε με τις εξισώσεις 2ου βαθμού!!! Έχετε ένα πολύ καλό site!!! Θα ήθελα να μου εξηγήσετε, αν έχετε την καλοσύνη, πώς να λύνω ανισώσεις 1ου βαθμού γιατί μπερδεύομαι και δεν θυμάμαι πότε αλλάζουμε φόρα!!! Θα προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω τα σύμβολα του site!! Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας. 1) Να λύσετε τις παρακάτω ανισώσεις,να παραστήσετε τις λύσεις τους στον άξονα των αριθμών και να τις συμβολίσετε με τη μορφή διαστήματος: α) \frac{x}{3}-\frac{2x-1}{4}>\frac{x}{12}
    β)\frac{x-1}{2}+\frac{3x+2}{4}\geq\frac{5x}{4}
    γ)\frac{2+x}{3}-\frac{x+1}{2}7x-4
    ε)\frac{x}{5}+\frac{x-1}{2}\leq x+2-\frac{3x-1}{10}

    1. Φωτογραφία του/της

      Λίζα,
      οι ανισώσεις 1ου βαθμού λύνονται με την ίδια μεθοδολογία με την οποία λύνονται και οι εξισώσεις α΄ βαθμού. Αν δεν θυμάσαι πως, ρίξε μια ματιά εδώ . Πιστεύω ότι θα σε βοηθήσει πολύ αν παρακολουθήσεις και αυτό το βίντεο.
      Όσον αφορά στο πότε αλλάζουμε φορά στην ανίσωση:

    2. 1. αν χρειαστεί να αλλάξεις πρόσημα σε όλους τους όρους της ανίσωσης θα αλλάξεις και τη φορά
      π.χ. -2x+3>x-1\Leftrightarrow 2x-3<-x+1
    3. 2. αν χρειαστεί να αντιστρέψεις πρώτο και δεύτερο μέλος θα πρέπει να αλλάξεις και τη φορά
      π.χ. \frac{3}{x}>\frac{2}{3}\Leftrightarrow\frac{x}{3}<\frac{3}{2}
    4. 3. αν χρειαστεί να την γράψεις «ανάποδα» θα αλλάξεις πρόσημο
      π.χ. x<9\Leftrightarrow 9>x
    5. 4. αν χρειαστεί να πολλαπλασιάσεις ή να διαρέσεις όλους τους όρους της ανίσωσης με αρνητικό αριθμό, τότε θα πρέπει να αλλάξεις και τη φορά της
      π.χ.x<8\Leftrightarrow -2x>-16 ή -3x<9\Leftrightarrow \frac{-3x}{-3}>\frac{9}{-3}
    6. that’s all

      α) \frac{x}{3}-\frac{2x-1}{4}>\frac{x}{12}\Leftrightarrow 4x-3(2x-1)>x\Leftrightarrow 4x-6x+3>x\Leftrightarrow4x-6x-x>-3\Leftrightarrow -3x>-3\Leftrightarrow\frac{-3x}{-3}<\frac{-3}{-3}\Leftrightarrow x<1
      β) 2(x-1)+3x+2\geq5x\Leftrightarrow 2x-2+3x+2\geq5x\Leftrightarrow 2x+3x-5x\geq-2+2\Leftrightarrow 0x\geq0 Αόριστη
      ε) 2x+5x-5\leq10x+20-3x+1\Leftrightarrow 2x+5x-10x+3x\leq5+20+1\Leftrightarrow 0x\leq26 Αδύνατη (αφού το 0 δεν είναι ούτε μικρότερο ούτε ίσο με το 26)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>